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Maurer

Agenda-Setting

Nomos,  2., aktualisierte Auflage, 2017, 110 Pages

ISBN 978-3-8487-4022-2


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The work is part of the series Konzepte. Ansätze der Medien- und Kommunikationswissenschaft (Volume 1)
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englischWhy do humans deal with certain problems and ignore others? Why does politics address certain issues and neglect others? Why do certain subjects suddenly become irrelevant after having been the focus of public discussion? The concept of ‘agenda setting’ provides answers to these questions. It insinuates that the topics the mass media covers and the way it deals with them determine which problems a society chooses to tackle.

The new edition of this volume, which has been updated and expanded, provides a concise and easily readable introduction to the theoretical foundations, methodological approaches, empirical findings and social repercussions of the mass media engaging in agenda setting. It discusses the strengths and weaknesses of this approach as well as its future development. It also describes related approaches, such as priming and framing, and categorises them in the context of agenda setting research.

This book can be used as a textbook for students or as introductory reading for practitioners in the field of communication and all other readers who are interested in this subject.

»Dem Autor gelingt eine prägnante Verbindung von historischer Herleitung über aktuelle Erkenntnisse bis hin zum Ausblick in die Zukunft. Schaubilder und Info-Kästen lockern die Texte auf, zuweilen gibt es sogar handfeste Tipps für die wissenschaftliche oder kommunikative Praxis. Obwohl es sich um ein übersichtliches Buch mit vergleichsweise wenigen Seiten handelt, gelingt es dem Autor, einen überzeugenden Überblick über eine wichtige kommunikations- und medienwissenschaftliche Forschungsrichtung zu geben... eine wahre Fundgrube gerade für Wissenschaftlerinnen und Wissenschaftler aus den Fachbereichen Kommunikation, Journalismus, Medien, Politik und Soziales.«
www.socialnet.de Juli 2018

»Ein Buch, das nicht nur Kommunikationsexperten gefallen wird.«
politik & Kommunikation 1/11

»ei [...]