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Weber | Mangold | Hofer | Koch

Meinungsbildung in der Netzöffentlichkeit

Aktuelle Studien zu Nachrichtennutzung, Meinungsaustausch und Meinungsbeeinflussung in Social Media
Nomos,  2019, 193 Pages

ISBN 978-3-8487-5188-4


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The work is part of the series Reihe Rezeptionsforschung (Volume 40)
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englischThis volume offers insights into current research on the reception and effects of the digital revolution in public communication in the field of communication science. The contributions it contains deal with questions about the use of news on Facebook, the articulation of opinions on the public Net and the influencing of opinions on social media (e.g. by influencers). They document the current state of research and knowledge in this field, answer current open questions on an empirical basis and provide suggestions for future research.

With contributions by

Patrick Weber, Frank Mangold, Miriam Steiner, Melanie Magin, Birgit Stark, Pascal Jürgens, Anna Sophie Kümpel, Larissa Leonhard, Veronika Karnowski, Claudia Wilhelm, Ines Engelmann, Stefan Geiß, German Neubaum, Manuel Cargnino, Davina Berthelé, Priska Breves, Helene Schüler, Benedikt Spangardt, Kerstin Thummes

»Der Band bietet vielschichtige Einblicke in ausgewählte Aspekte der Meinungsbildung in der Netzöffentlichkeit [und] eignet sich für Leser/-innen, die sich vertiefend und grundsätzlich mit Fragen der Meinungsbildung in der Netzöffentlichkeit befassen wollen.«
Newsletter des Deutschen Fachjournalisten Verbandes Februar 2020

»schließt eine Lücke.«
Dana Neuleitner, merz 1/2020, 88