englischDo news programmes on the radio have a future? Can they remain relevant in the face of new media and digital platforms? How can programme managers produce them effectively in terms of their strategic approach and how can newsreaders optimise their daily work at the news desk? How can editorial performance be enhanced in terms of choice of news items, text composition and live presentations? How can broadcasts on-air and online be combined convincingly? What constitutes an efficient workflow in this respect? In this book, Norbert Linke, who after more than two decades of working as a news anchor and as the head of a regional radio news department now works as a popular coach and adviser in this field, provides answers to these questions and highlights the challenges facing commercial radio in local and regional markets.
Haben Nachrichten im Radio eine Zukunft? Können sie relevant bleiben inmitten neuer digitaler Medien und Plattformen? Wie können Programmverantwortliche sie meistern bei der strategischen Ausrichtung, und Nachrichtenpraktiker bei der täglichen Arbeit am Newsdesk? Wie erhöht man die redaktionelle Performance bei Themenwahl, Textgestaltung und Live-Präsentation? Wie verknüpft man überzeugend On-Air und Online? Und wie sieht ein effizienter Workflow aus? Norbert Linke, der nach mehr als zwei Jahrzehnten als Newsanchor und Nachrichtenchef im regionalen Radio heute als gefragter Trainer, Coach und Berater tätig ist, gibt Antworten auf diese Fragen und beleuchtet die Herausforderungen für das kommerzielle Radio in lokalen und regionalen Märkten.