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Hitzbleck

Reputation als Schlüssel zum Unternehmenserfolg

Wie Kommunikation Unternehmenswert schafft
Nomos,  2011, 381 Pages

ISBN 978-3-8329-5684-4


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The work is part of the series Nomos Universitätsschriften – Betriebswirtschaftslehre (Volume 2)
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englischThe influence of the key performance indicator “reputation” on a company’s cash flow and the contribution that corporate communications can make to a company’s success are presented in a case study from the German energy market.

The overall model generated here for “value- and impact-oriented corporate communications” shows researchers a new approach to holistic problem resolution in communications throughout a company. It makes it possible to measure the performance of communications using business methods to rate the enterprise value (cash flow) in relation to reputation as a target parameter and influencing factor for value-creating communications. As a practical instrument based on knowledge theory, this model demonstrably optimises, quantifies and evaluates corporate communications and can be applied broadly in practice.

»Sofia Hitzbleck legt mit ihrem Buch "Reputation als Schlüssel zum Unternehmenserfolg" ein Werk vor, das für Betriebswirtschaftslehre und Kommunikationswissenschaft gleichermaßen von Interesse ist. Dem wissenschaftlichen Zeitgeist, der nach inter- und transdisziplinären Betrachtung verlangt, entsprechend, ist das Buch also für Studierende und für Forscher und Forscherinnen dringend empfohlen. Aber auch Praktiker und Praktikerinnen, die sich mit aktuellen Fragen der Unternehmenskommunikation reflektiert und differenziert auseinandersetzen müssen, werden das Buch von Sofia Hitzbleck mit Gewinn lesen. Zu ihrer eigenen Reputation hat sie mit diesem Buch jedenfalls beigetragen.«
www.meinebuchempfehlung.de Mai 2013

»Mit ihrem wissenschaftlich fundierten und gleichzeitig [...]