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Beißwenger

YouTube und seine Kinder

Wie Onlinevideo, Web TV und Social Media die Kommunikation von Marken, Medien und Menschen revolutionieren

Herausgegeben von Achim Beißwenger

Nomos,  2. Edition 2019, 290 Pages, E-Book

ISBN 978-3-8452-9331-8

34,00 € incl. VAT
Also available as eBook
29,00 € incl. VAT
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englischAll over the world, revolutionary change is taking place in the media and business communication. Of all the technological developments related to Web 2.0, it is above all the new forms of moving pictures on the Internet and their areas of application that testify to a changed culture of entertainment and information. In this respect, the range of videos available, in combination with social media, has assumed an increasingly significant role. But which business models, strategies and marketing concepts promise success. How can they evoke the attention and emotions of increasingly self-sufficient consumers and convince them to part with their money at the same time? Using examples from research and praxis, this study presents the foundations of online video and Web TV, the forms they take, their legal framework conditions, case studies and research findings on them as well as their social and economic significance, including numerous figures, case studies and contributions by authors on BMW, Daimler, Deutsche Telekom, Google/YouTube, IP Deutschland, Microsoft, MySpace, sevenload und W&V, among others.

»Mit einem übersichtlichen Aufbau überzeugt YouTube und seine Kinder dank der Breite an Sichtweisen, die ebenso Perspektiven aus der Praxis einschließen.«
medien + erziehung 5/2019, 92

»Empfehlenswert für alle, die in der Medienlandschaft arbeiten, aber auch Web 2.0 Anfänger.«
Handelskammer Hamburg, Dezember 2011

»Empfohlen für alle, die Bewegtbild in jeder Form in ihre sonst schon facettenreiche Online-Marketingstrategie einbinden wollen.«
Website Boosting 7-8/11

»Ein übersichtlicher Aufbau und eine sehr ansprechende Gestaltung sorgen dafür, dass das Buch auch für Nichtexperten zu verstehen ist.«
Rouven Hans, ekz-Informationsdienst 3/11

»getAbstract empfiehlt das Buch allen im Marketing Tätigen, die die mediale Revolution nicht nur überleben, sondern auch aktiv [...]