Young Academics: Environmental Studies
In der Schriftenreihe erscheinen herausragende Abschlussarbeiten aus dem interdisziplinären Fachgebiet der Environmental Studies. Mit den Beziehungen zwischen Mensch und Natur im Fokus, befassen sich die Autor:innen vor allem mit den Themen Biodiversität, Klimawandel, Umweltverschmutzung und Ressourcenschonung. Ziel der Autor:innen ist es, Umweltprobleme zu verstehen und mit Hilfe politischer und sozialer Maßnahmen nachhaltige Lösungen zu entwickeln.
Die vom Tectum Verlag herausgegebene Reihe bietet eine Plattform speziell für Nachwuchswissenschaftler:innen und ermöglicht Bachelor- und Masterstudierenden eine aktive Teilhabe am wissenschaftlichen Diskurs.
The series publishes outstanding theses from the interdisciplinary field of Environmental Studies. Focusing on the relationship between humans and nature, the authors deal primarily with the topics of biodiversity, climate change, environmental pollution and resource conservation. The aim is to understand environmental problems and develop sustainable solutions with the help of political and social measures.
The series, published by Tectum Verlag, provides a platform especially for young scientists and enables Bachelor's and Master's students to actively participate in the scientific discourse.
Die vom Tectum Verlag herausgegebene Reihe bietet eine Plattform speziell für Nachwuchswissenschaftler:innen und ermöglicht Bachelor- und Masterstudierenden eine aktive Teilhabe am wissenschaftlichen Diskurs.
The series publishes outstanding theses from the interdisciplinary field of Environmental Studies. Focusing on the relationship between humans and nature, the authors deal primarily with the topics of biodiversity, climate change, environmental pollution and resource conservation. The aim is to understand environmental problems and develop sustainable solutions with the help of political and social measures.
The series, published by Tectum Verlag, provides a platform especially for young scientists and enables Bachelor's and Master's students to actively participate in the scientific discourse.