Refresh

0 Hits

Thuresson

Generationsumbruch in Sozialunternehmen

Herausforderungen in der Mitarbeitendenbindung der Generation Y
Mit einem Vorwort von Prof. Dr. Roland Schöttler
Tectum,  2021, 134 Pages, E-Book

ISBN 978-3-8288-7774-0

32,00 € incl. VAT
32,00 € incl. VAT
E-Book download
Add to shopping cart
Add to notepad
 Further options for registered users

englischSkills shortage, generational upheaval, demographic change - the current challenges in social enterprises highlight the importance of addressing staff retention. As more baby boomers retire, the proportion of Generation Y (born 1980–2000) increases in the labour market. They seem to approach the world of work differently to previous generations. How can Generation Y employees be retained in social enterprises? Through a survey of current literature and interviews with experts, practical findings are derived that clearly show the need for specific approaches for the retention of Generation Y, with emotional aspects playing a particularly important role.


»Das Buch gibt einen Einblick in eine Debatte, die im HRM bereits seit längerem existiert und darauf abzielt, wie die Gen Y und Z für die Unternehmen gewonnen und gehalten werden können, wobei i.d.R. die Generationen stärker differenziert werden (z.B. in die Gen X, die nach den Babyboomern angesiedelt ist). Auf der Suche nach Fachkräften fand und findet die Mitarbeitendenbindung (Retention Management) auch Eingang in die Sozialunternehmen und deren besonderen Marktgegebenheiten. Das Buch ist für Personalverantwortliche als Zugang zur Thematik interessant. Vertreter:innen der Gen Y kann es veranlassen, zu überprüfen, ob sie sich mit den Ergebnissen identifizieren können.«
Prof. Dr. Irmgard Schroll-Decker, socialnet.de September 2021

Testimonial

»Jette Thuresson stellt sich in dieser spannenden [...]
Find reading samples of the current title in PDF format here:
Find the cover of the current title in PDF format here: