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Kairies

Das Filmförderungsgesetz und seine Ansätze zur Steigerung der Eigenkapitalbasis deutscher Kinospielfilmproduzenten

Nomos,  2019, 297 Pages

ISBN 978-3-8487-5588-2


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The work is part of the series Schriftenreihe zu Medienrecht, Medienproduktion und Medienökonomie (Volume 40)
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englischHow can film producers succeed in forming equity capital on the basis of the Filmfördergesetz (Film Funding Act)? The author examines this question, which is highly relevant for the film industry, taking into account the general economic conditions of film production. The previous approaches to strengthening the equity capital base, which are part of the Act, will be analysed before, in a second step, concrete solutions for a restructuring of the Filmfördergesetz will be worked out and evaluated from an economic and legal point of view. These include the introduction of a revenue corridor, the deletion of the own share and the formulation of minimum contract conditions. The work thus makes an up-to-date contribution to the discourse between producers, funding bodies and the legislator with regard to the forthcoming amendment of the Filmfördergesetz.


»Inhaltlich fällt positiv auf, wie mühevoll die Verfasserin ihre Aussagen belegt. Die Arbeit zeichnet sich durch einen hohen Grad an wissenschaftlichem Tiefgang aus. Als Fazit lässt sich positiv festhalten, Kairies Arbeit stellt eine Bereicherung juristischer Literatur dar. Die Stärken liegen in der Erklärung wirtschaftlicher und juristischer Zusammenhänge. Die Verfasserin verdeutlicht gelungen, wie eine sich ändernde Marktstruktur auf dem Videomarkt künftig deutsche (Kino-)Filmproduzenten vor neue Herausforderungen stellt.«
Prof. Dr. Georgius Gounalakis, MedienWirtschaft 3/2019, 44

»das Buch kann als Basisliteratur betrachtet werden, das in der Branche beachtet werden sollte. Beeindruckend: die umfangreiche Literaturliste am Ende des Bandes.«hhprinzler.de Juni 2019