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Jungbluth

Going Global

Die internationale Expansion chinesischer Unternehmen
Nomos,  2015, 376 Pages, E-Book

ISBN 978-3-8452-5794-5

69,00 € incl. VAT
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englischThe Chinese are coming! Companies from Mainland China have increased their investment abroad in recent years. The “Going Global” Strategy of the Chi-nese government has raised the suspicion of them going on a “global shopping spree” with a “political checkbook”, especially among observers in developed countries. But are Chinese companies really that different from their western counterparts? This analysis shows that Chinese companies are deeply rooted in their historical and political context. However, their international ambitions are not China-specific, but are rather in line with the general development logic of the firm. It is due to their country of origin that their position is much more complicated than that of western companies. In their going global, Chinese companies thus must overcome numerous political, economic and intercultural obstacles.

»sehr lesenswert... Das Buch ist ein gelungener Beitrag zu einem international immer wichtiger werdenden Thema.«
FH-Prof. Dr. Karin Sixl-Daniell, ASIEN 2016, 170

»Alle Inhalte sind von einem hohen Maß an Aktualität geprägt, das dem sich rasch wandelnden Forschungsgegenstand angemessen ist... Das Buch ist für alle an der Internationalisierung von Unternehmen und der Wirtschaftsentwicklung Chinas Interessierte eine große Bereicherung. Die Zielgruppe bleibt dabei nicht auf die Wissenschaft beschränkt, sondern umfasst auch Politik (z.B. Außenwirtschaftsförderung) und Praxis (z.B. Unternehmensberatung).«
PD Dr. Daniel Schiller, Geographische Zeitschrift 2016, 136-138

»ein Plädoyer für eine stärkere Einbeziehung der Sinologie in die Forschung zum internationalen Engagement chinesischer Unternehmen.«
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