Refresh

0 Hits

Terhaag | Schwarz

Influencer-Marketing

Rechtshandbuch
Nomos,  2021, 320 Pages, E-Book

ISBN 978-3-7489-1304-7

68,00 € incl. VAT
68,00 € incl. VAT
E-Book download
Add to shopping cart
Add to notepad
 Further options for registered users

englischThe individual as a brand: Social media influencers can now be a full-time job and present practitioners with the challenge of answering the specific questions of their mostly young clients. . . In the new legal handbook, the authors provide a comprehensive overview of all issues and explain to advertisers, influencers and their customers what they need to pay attention to in social media marketing: Copyright law, competition law, personality and media law, but also in trademark law. In addition, certain tax and advertising law requirements for influencers and the basics of necessary contracts are explained in an understandable way.

»Das Buch eignet sich für anwaltliche Beratung, aber besonders auch für Agenturen, die für Influencer:innen oft erste Ansprechpartner:innen zu vielen Themen sind.«
Stefanie Lefeldt, mediendiskurs 1/2023

»informativer Einblick in die rechtliche Themenbreite der Influencer-Tätigkeit.«
Prof. Dr. Christian Alexander, GRUR 2022, 228

»Wer Influencer oder ihre Auftraggeber ernsthaft beraten will, sollte zu diesem Rechtshandbuch von Michael Teerhag und Christian Schwarz greifen.«
RA Roland Kemper, Attorney-at-law (New York), LL.M. (George Washington), MSc. (LSE), davit-Newsletter 8/2022

»Terhaag/Schwarz [schließen] mit ihrem Rechtshandbuch zum Influencer-Marketing eine klaffende Lücke... Als erstes seiner Art kann das Werk von Terhaag/Schwarz uneingeschränkt empfohlen werden. Die beiden Autoren lassen [...]
Find reading samples of the current title in PDF format here:
Find the cover of the current title in PDF format here:
Find further material on the current title in PDF format here:
Diese Titel könnten Sie auch interessieren