Refresh

0 Hits

Schmidt | Trute

Lehre der Digitalisierung in der Rechtswissenschaft

Nomos,  2023, 250 Pages, E-Book

ISBN 978-3-7489-3618-3

0,00 € free of charge
74,00 € incl. VAT
E-Book download

Go to the open access download
Add to notepad
 Further options for registered users

englischDigitalization is reshaping the world of law; this also necessitates changes in legal education. The volume is dedicated to central questions of this change: transformations in the law and its professions, essential competencies as well as teaching concepts and their curricular anchoring. It contains the contributions of a conference organized at the University of Hamburg by the Center for Legal Didactics in cooperation with the Center for Law in the Digital Transformation. The authors are experts in law and legal education from academia and practice in Germany and abroad. They address fundamental questions as well as developments in the legal profession and concrete examples from teaching.

With contributions by

Nóra Al Haider | Ass. Prof. Ida Helene Asmussen, PhD | Prof. Dr. Roland Broemel | VRi'inOLG Dr. Bettina Mielke, M.A. | Prof. Dr. Nora Rzadkowski, MHE | Prof. Dr. Tilmann Repgen | Dr. Werner Schäfke-Zell | Prof. Dr. Mareike Schmidt, LL.M. | Prof. Dr. Margrit Seckelmann | Anton Sefkow | Ri’inOLG Dr. Dagmar Synatschke, LL.M. | Prof. Dr. Eric W. Steinhauer | Dr. David Tebel | Prof. Dr. Hans-Heinrich Trute

»Auf der einen Seite ist die Lektüre vor allem für Rechtswissenschaftlerinnen wie auch Praktiker, die sich in der rechtswissenschaftlichen Aus- und Weiterbildung engagieren, ein Gewinn. Auf der anderen Seite sind viele der Beiträge auch ebenso für Hochschuldidaktikerinnen (zu denen ich mich selbst zähle) sowie Wissenschaftsdidaktiker aus anderen Disziplinen interessant: Digitale Technologien im Allgemeinen und KI-Anwendungen im Besonderen haben längst Einzug in die Forschung vieler Disziplinen gehalten, verändern Berufe und gesellschaftliche Praxis, beeinflussen unseren Alltag und menschliche Bedürfnisse. Vor diesem Hintergrund wäre es fahrlässig, nicht auch die inhaltliche und methodische Gestaltung von Studiengängen und Lehrveranstaltungen zu überdenken und zu erneuern. Der Sammelband [...]
Find the cover of the current title in PDF format here:
Find further material on the current title in PDF format here: