Refresh

0 Hits

Trültzsch-Wijnen

Medienpädagogik

Eine Standortbestimmung
Nomos,  2017, 209 Pages

ISBN 978-3-8487-3638-6


Our continuation service: You will receive new series titles or new editions automatically and without obligation to purchase. If you wish to do so, you can mark it in the shopping cart.

The work is part of the series Medienpädagogik | Media Education (Volume 1)
39,00 € incl. VAT
Also available as eBook
39,00 € incl. VAT
Available
Add to shopping cart
Add to notepad
 Further options for registered users

englischMedia education is situated between education, communication and media studies. Via policy debates, the terms media literacy and (digital) citizenship are receiving increasing attention and questions of media education are becoming interesting to other disciplines. This development is not negative. Instead, it offers innovative potential as well as a chance for us to discover new opportunities for inter and transdisciplinary exchange. At the same time, it invites a discussion of the state of the art nature and the disciplinary assignment of the field of media education. This is examined from various perspectives by the articles in this edited volume.

With contributions by:

Sandra Aßmann, Alessandro Barberi, Patrick Bettinger, Niels Brüggen, Valentin Dander, Harald Gapski, Nina Grünberger, Franziska Linke, Ingrid Paus-Hasebrink, Manuela Pietraß, Anu Pöyskö, Wolfgang B. Ruge, Gerda Sieben, Daniel Süss, Angela Tillmann, Christine Trültzsch-Wijnen, Ralf Volbrecht and Isabel Zorn.

»spannend zu lesen. Der erste Band ist ein gelungener Start.«
Prof. Dr. Bernward Hoffmann, tv diskurs 4/2018, 99

»richtungsweisend... Eine Lektüre des Buches ist aufgrund dieser Überlegungen absolut empfehlenswert.«
Prof. Dr. Anna Zembala, socialnet.de Februar 2018

»Der analytische Blick auf Problemfelder und Potenziale sowie die disziplinäre Multiperspektive des Sammelbandes vermitteln ein umfassendes Bild der gegenwärtigen Diskussion um die Bedeutung und Zukunft der Medienpädagogik in Deutschland. Die Pluralität an Kritiken und Plädoyers hält eine Vielzahl an unterschiedlichen Lösungsansätzen und interessanten Denkanstößen bereit, für deren Einordnungen medienpädagogisches Grundwissen erforderlich ist... vertiefende Lektüre für Wissenschaftlerinnen und Wissenschaftler des Fachbereichs.«
merz [...]