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Endreß | Wandjo

Musikwirtschaft im Zeitalter der Digitalisierung

Handbuch für Wissenschaft und Praxis
Nomos,  2021, 550 Pages

ISBN 978-3-8487-3367-5


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englischHow does one deal with the digitalisation of an industry when practice is overtaking itself so quickly, as the music industry has experienced in the past twenty years? On the one hand, by questioning the causes of change and, on the other hand, by describing and reflecting on practice. Both are done in this book. The music industry is understood as a complex system based on the division of labour, in which artist development, content production, content marketing and rights management go hand in hand. Special attention is therefore paid to these operative fields of action. The practice-oriented explanations are complemented by a description of the normative and cultural framework conditions to which the music production, distribution and reception system is subject.

The articles are written by music industry experts from academia and practice and focus in particular on digital competencies and industry structures. In this respect, this book is not only interesting for (future) professionals in the music and creative industries. Academics can also benefit from these practical reports and future theses on the digital transformation of the music industry.

 

With contributions by

Christian Baierle, Sophie Brüggemann, Florian Drücke, Alexander Endreß, Frank Fenslau, Hanno Fierdag, Jörg Fukking, Dirk Geibel, Steffen Geldner, René Houareau, Lucas Holczinger, Ralf Kitzberger, Peter Knees, David Maier, Armin Oldendorf, Matthias Rauch, Ryan Rauscher, Tim Renner, Markus Rennhack, Julien Schaffhauser, Nina Schneider, Stefan Schulte-Holthaus, Jeong-Won Sin, Kolja Spohn, Nina Christin Stehr, Peter Tschmuck, Hubert Wandjo, Heiko Wandler, Stefan Weinacht, Asterix David Westphal, Peter Wicke and David-Emil Wickström.

»Der 'Wälzer' ist ein hilfreiches Kompendium, vor allem für jene, die sich für die weitere Entwicklung der Musikwirtschaft interessieren.«
Ralf Ebert und Friedrich Gnad, Kulturpolitische Mitteilung IV/2021, 115

»Den Herausgebern ist gemeinsam mit zahlreichen versierten Fachautoren ein beachtlicher Wurf gelungen. Praxisbezug und wissenschaftlicher Anspruch wurden gut ausbalanciert.«
Das Orchester 3/2022, 62

»Wer auf Seiten der Radio-Branche die Partner in der Musikbranche verstehen will, ist mit diesem Handbuch bestens bedient.«
privatfunk.de August 2021

»Damit ist der vorliegende Band ein sehr gut gestalteter und geschriebener Überblick der aktuellen Situation der und ist innerhalb Musikbranche sowohl für Wissenschaftler*innen, die sich mit Fragen der Musikwirtschafsforschung befassen, für [...]
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