englischGenerally, 20 to 30-year-olds are healthy and therefore have a different need for health information than older people. Using scientific methods, the book analyses which topics the young generation is interested in and how medical information can be effectively conveyed to them. By employing a digital prototype, Laura-Maria Altendorfer succeeds in showing publishers examples of targeted communication strategies in the field of health. The core of the book is the development of innovative digital formats which can be used to arouse the target group’s interest in health-related and preventive issues, such as healthy nutrition, exercise and mental well-being.
Meist erfreuen sich 20- bis 30-Jährige bester Gesundheit und haben deshalb ein anderes Bedürfnis nach Gesundheitsinformationen als ältere Menschen. Das Werk analysiert mit wissenschaftlichen Methoden, für welche Themen sich die junge Generation interessiert – und wie man sie mit medizinischen Inhalten erreicht. Mithilfe eines digitalen Prototypen gelingt es Laura-Maria Altendorfer, Verlagen Beispiele für gelungene und zielgerichtete Kommunikationsstrategien im Bereich Gesundheit aufzuzeigen. Kernstück des Werks ist die Entwicklung innovativer digitaler Formate, über die man die Zielgruppe für gesundheitsrelevante und präventive Themen wie gesunde Ernährung, Bewegung und psychisches Wohlbefinden begeistern kann.