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Hofer

Presence und Involvement

Nomos,  2016, 123 Pages

ISBN 978-3-8487-1508-4


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The work is part of the series Konzepte. Ansätze der Medien- und Kommunikationswissenschaft (Volume 15)
19,90 € incl. VAT
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englischMany people spend a considerable amount of their time using media. Presence denotes the experience of being in this mediated environment – either alone or with some other (human) being, even when one is physically situated in another. In a similar vein, involvement denotes the intense processing of a mediated message or the personal relevance of that message. Which factors are important for these experiences, and which effects do they have?

The present book aims at answering these questions. It gives a short and comprehensive overview of the concepts of presence and involvement. It discusses contributing factors and effects and also addresses methodological questions and concurrent approaches. The book is well-suited for students and researchers interested in the field.

»Hofer leistet mit seinem Beitrag eine Systematisierung und historische Kontextualisierung der Ansätze sowie eine Einführung in die jeweiligen Theorien.«
Prof. Dr. Susanne Eichner, tv diskurs 2017, 87

»Insgesamt legt Matthais Hofer ein durch und durch gelungenes Lehrbuch vor, das einen hervorragenden Einstieg in das Forschungsfeld bietet und durch seine anschauliche Vermittlung der Konzepte sowie zahlreiche konkrete Beispiele zu einer intensiven Auseinandersetzung mit den Inhalten motiviert... Der Band ist somit als Einstiegslektüre in den Bereichen Presence und Involvement sowie für den Einsatz in der Lehre aus meiner Sicht uneingeschränkt zu empfehlen.«
Prof. Dr. Leonard Reinecke, M&K 2017, 126