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Dohle

Third-Person-Effekt

Nomos,  2., aktualisierte, 2017, 122 Pages, E-Book

ISBN 978-3-8452-8838-3

21,90 € incl. VAT
Also available as eBook
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englischWhy do we assume that others are heavily influenced by the media, indeed even more so than we are ourselves? What effects does this assumption have on our own thinking and behaviour? Research into the third-person effect, which by now is regarded as one of the key concepts in research conducted in the field of communication studies into the reception and effects of the media, addresses exactly these questions. The second, updated edition of this textbook provides a systematic and understandable introduction to this concept. It focuses, among other things, on presenting the key assumptions in the third-person effect and supplements this by clearly explaining the methodological approaches of third-person studies. In addition, it refers in detail to related theories and concepts.

This work is not only an ideal textbook for students of communication studies and its related disciplines, but also provides other readers who are interested in this subject with an excellent introduction to the concept and a comprehensive reference work.

»ein echter Lektürehöhepunkt... Im vorliegenden Band beeindruckt dabei besonders die umfassende Rezeption der internationalen Debatte, speziell die Fachzeitschriften-Auswertung.«
Prof. Dr. Markus Kiefer, KM 2016, 181

»Mit dem achten Band der Reihe Konzepte. Ansätze der Medien- und Kommunikationswissenschaft legt Dohle einen aktuellen und fundierten Überblick zu Theorie und Empirie dieses Ansatzes vor, der sowohl Studierenden als auch Wissenschaftlern als wertvolle Grundlagenlektüre dienen sollte... Bei der Besprechung empirischer Studien (Kapitel vier) zum TPE gelingt es dem Autor in einleuchtender Weise, einen Bogen zu den in Kapitel eins beschriebenen theoretischen Erklärungsansätzen zu schlagen... Dabei gelingt es ihm nicht nur, das Problem der Ambiguität des Konzeptes einleuchtend [...]