Refresh

0 Hits

Möllers | Jacobs

Bundeswehr und Medien

Ereignisse - Handlungsmuster - Mechanismen in jüngster Geschichte und heute
Nomos,  2019, 326 Pages

ISBN 978-3-8487-3019-3


Our continuation service: You will receive new series titles or new editions automatically and without obligation to purchase. If you wish to do so, you can mark it in the shopping cart.

59,00 € incl. VAT
Also available as eBook
59,00 € incl. VAT
Available
Add to shopping cart
Add to notepad
 Further options for registered users

englischThe German armed forces’ relationship to the media is characterised by mutual distrust. The need to protect military secrets is diametrically opposed to the desire for information about the everyday lives of the troops, and not only during scandals. The armed forces’ critical, wait-and-see approach to public relations also often results in them representing themselves in an overly simplified manner. Using historical events, this anthology describes media coverage of the German armed forces and examines selected new topics related to that coverage as well as certain attempts to regulate it.

With contributions by

Oliver Bange, Heiko Biehl, Franz Breitzinger, Peter Busch, Marc Chaouali, Jörg Jacobs, Thilo Jungkind, Gerhard Kümmel, Gottfried Linn, Karl-Heinz Lutz, Heiner Möllers, Florian Schaurer, Klaus Schröder, Adrian Teetz, Meike Wanner, Dinah Wiestler, John Zimmermann und Natascha Zowislo-Grünewald.


»eine[r] Studie, die hochinformativ den schon historischen gleichsam vorgegebenen Interessenkonflikt zwischen Bundeswehr und Medien analysiert und dabei zugleich einen Blick auf das Innenleben zulässt.»
Dr. Klaus Dau, NZWehr 5/2019, 217

»Der Sammelband zielt darauf ab, Anstöße für eine wissenschaftliche Debatte über die Medienwirkung der Bundeswehr und für eine kommunikationswissenschaftliche Betrachtung der Rolle der Streitkräfte zu geben. Er verdient deshalb besondere Beachtung und einen großen Leserkreis weit über die Bundeswehr hinaus.«
Hardthöhen-Kurier 4/2019, 93