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Altendorfer

Influencer in der digitalen Gesundheitskommunikation

Instagramer, YouTuber und Co. zwischen Qualität, Ethik und Professionalisierung
Nomos,  2019, 278 Pages

ISBN 978-3-8487-5845-6


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The work is part of the series Nomos Universitätsschriften – Medien und Kommunikation (Volume 7)
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englischInfluencers have gained in importance in recent years. Especially in marketing, cooperation with YouTubers, Instagramers, bloggers and the like has become an important tool. They are considered authentic, credible and trustworthy and represent role models and guides for many recipients—aspects that are becoming increasingly important due to increasing digitalisation and mediatisation, and which also play a central role in health communication. But who or what is an influencer? How do they see themselves? What influence do they have on their followers? This publication deals with these questions from a communication science perspective based on an exploratory approach. Its results show areas of tension in qualitative, ethical and professional respects as well as the different effects of health-related topics on recipients.

»… eine solche Gesamtschau, wie sie hier angeboten wird, [ist] neu und liefert einen guten Überblick über das Themenfeld. Spannend ist der Versuch, sowohl die kommunikatorInnenseitige als auch die rezipientInnenseitige Betrachtung in einer Arbeit zu leisten… bietet […] einen Einblick in die beiden Themenfelder… auf Basis dieser ersten Ergebnisse [kann man] erkennen, dass gesundheitsbezogene InfluencerInnenkommunikation einen wichtigen Stellenwert im Portfolio der Gesundheitsinformationen einnimmt und ein umfassendes Verständnis dieser Kommunikation ein lohnendes Ziel für zukünftige Forschungsarbeiten darstellt.«
Dr. Anja Kalch, Publizistik 15.03.2021
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