Refresh

0 Hits

Landeszentrale für Medien und Kommunikation Rheinland-Pfalz

Mit Kindern unterwegs im Internet

Beobachtungen zum Surfverhalten - Herausforderungen für die Medienaufsicht (Jugendschutz und Werbung)
Nomos,  2014, 240 Pages

ISBN 978-3-8487-0925-0


Our continuation service: You will receive new series titles or new editions automatically and without obligation to purchase. If you wish to do so, you can mark it in the shopping cart.

The work is part of the series Schriftenreihe der Landeszentrale für Medien und Kommunikation (Volume 29)
34,00 € incl. VAT
Also available as eBook
34,00 € incl. VAT
Available
Add to shopping cart
Add to notepad
 Further options for registered users

englischHow is online advertising presented on the Internet? How is such advertising distinguishable from web sites’ editorial content? Do children recognize online advertising? How do they react to it? Do children have a sufficient level of advertising literacy at all? And is there a need for media regulators to review their stance on online advertising that targets children? To answer these multi-layered questions, an interdisciplinary research group at Stuttgart Media University (Germany) has scrutinized children’s Internet usage by way of content analyses of various web sites, a reception analysis, and a qualitative evaluation analysis. The study’s focus is on advertising featured on TV broadcasters’ web sites, presuming a multitude of interrelations between broadcast and online content that form a key component of the various channels’ advertising strategies. Results of this study will be relevant for readers from areas as wide-ranging as media politics, media law, media pedagogy, media and communication research, and media economics.

»Insgesamt handelt es sich bei diesem Band um eine empirisch komplexe und auf wissenschaftlich hohem Niveau umgesetzte Studie. Besonders positiv hervorzuheben ist, dass die Perspektive der Kinder umfassend einbezogen und mit einer Angebotsanalyse kontextualisiert wird... liefert eine breite empirische Grundlage zum Thema Internet-Werbung und Kinder.«
Prof. Dr. Sonja Ganguin/Caroline Baetge, M.A., Publizistik 2014, 473

»Für Studierende und Mitarbeiter in der Medienpädagogik...auch für Lehrer.«
Karl-Michael Froning, socialnet.de Oktober 2014

»Gut gelungen ist die Veranschaulichung der aktuellen Situation von Online-Werbung, der Problemstellungen und Risiken, die sich beim Surfverhalten von Kindern ergeben und des ermittelten Handlungsbedarfs, sowohl im pädagogischen als auch im [...]