Refresh

0 Hits

Rudolph

YouTube und Fernsehen: Konkurrenz oder Ergänzung?

Eine mehrstufige, vergleichende Analyse aus Nutzersicht unter besonderer Berücksichtigung der Digital Natives
Nomos,  2014, 381 Pages

ISBN 978-3-8487-1923-5


Our continuation service: You will receive new series titles or new editions automatically and without obligation to purchase. If you wish to do so, you can mark it in the shopping cart.

The work is part of the series Reihe Rezeptionsforschung (Volume 34)
69,00 € incl. VAT
Also available as eBook
69,00 € incl. VAT
Available
Add to shopping cart
Add to notepad
 Further options for registered users

englischAre Internet services like YouTube replacing established media such as television? To answer this question, the author develops an integrated approach based on existing theories of different disciplines, and empirically examines whether television and YouTube are in a complementary or a competitive relationship. The model introduced in this volume combines approaches from communication studies, diffusion research, economics and evolutionary biology. It is applied on YouTube and television in an empirical study which was conducted as an online survey with more than 2,000 participants. The survey provides important insights into YouTube and television consumption and into the motives for and costs of YouTube and television use, with particular focus on "digital natives".

»bietet diese Arbeit für alle, die sich eingehender mit Medienkonkurrenz beschäftigen, neben viel konzeptionellem Input auch eine Menge interessanter Erkenntnisse über die Nutzung von Fernsehen und Youtube im direkten Vergleich.«
Christian Strippel, rkm-jounal.de 3/2017

»Mit der Studie von Rudolph liegt erstmals eine empirische Betrachtung des Verhältnisses von Fernsehen und YouTube vor... Ein bedeutender Vorteil der Studie ist der hohe Stellenwert, den Rudolph den Nutzern und deren Nutzungsstilen beimisst.«
Prof. Dr. Lothar Mikos, tv diskurs, 85