Bundeswehr und Medien

Nomos, 1. Edition 2019, 326 Pages
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ISBN 978-3-8452-7403-4
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ISBN 978-3-8487-3019-3
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Details
The German armed forces’ relationship to the media is characterised by mutual distrust. The need to protect military secrets is diametrically opposed to the desire for information about the everyday lives of the troops, and not only during scandals. The armed forces’ critical, wait-and-see approach to public relations also often results in them representing themselves in an overly simplified manner. Using historical events, this anthology describes media coverage of the German armed forces and examines selected new topics related to that coverage as well as certain attempts to regulate it. With contributions by Oliver Bange, Heiko Biehl, Franz Breitzinger, Peter Busch, Marc Chaouali, Jörg Jacobs, Thilo Jungkind, Gerhard Kümmel, Gottfried Linn, Karl-Heinz Lutz, Heiner Möllers, Florian Schaurer, Klaus Schröder, Adrian Teetz, Meike Wanner, Dinah Wiestler, John Zimmermann und Natascha Zowislo-Grünewald.
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Edition 1
ISBN 978-3-8487-3019-3
Subtitle Ereignisse - Handlungsmuster - Mechanismen in jüngster Geschichte und heute
Publication Date Feb 28, 2019
Year of Publication 2019
Publisher Nomos
Format Softcover
Language deutsch
Pages 326
Review
»eine[r] Studie, die hochinformativ den schon historischen gleichsam vorgegebenen Interessenkonflikt zwischen Bundeswehr und Medien analysiert und dabei zugleich einen Blick auf das Innenleben zulässt.»
Dr. Klaus Dau, NZWehr 5/2019, 217

»Der Sammelband zielt darauf ab, Anstöße für eine wissenschaftliche Debatte über die Medienwirkung der Bundeswehr und für eine kommunikationswissenschaftliche Betrachtung der Rolle der Streitkräfte zu geben. Er verdient deshalb besondere Beachtung und einen großen Leserkreis weit über die Bundeswehr hinaus.«
Hardthöhen-Kurier 4/2019, 93
Medium Book
Product Type Scientific literature
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