Der Einfluss der Medien auf Unternehmensentscheidungen
Wie Unternehmen die Medienberichterstattung beobachten, beurteilen und berücksichtigen
Nomos, 1. Edition 2015, 300 Pages
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Kommunikation in Politik und Wirtschaft
Description
Subjects who are portrayed in the media monitor the coverage extensively and attentively–and are influenced thereby. Does media coverage have an effect on companies’ decisions? Which decision areas are influenced by media coverage? How do PR professionals evaluate the media coverage on “their” corporation? How do they react over criticism in their media coverage? These are the core questions of a study based on a survey of PR managers of Germany’s largest companies. The results show that PR managers perceive an influence of media coverage on corporate decisions (in part marginal, in part substantial). Not only already published media reports, but also expected future media reactions seem to influence companies as (potential) protagonists. PR professionals attribute partly far-reaching consequences to companies’ decisions which were influenced by media coverage.
Bibliographical data
Edition | 1 |
---|---|
ISBN | 978-3-8487-1616-6 |
Subtitle | Wie Unternehmen die Medienberichterstattung beobachten, beurteilen und berücksichtigen |
Publication Date | Jan 6, 2015 |
Year of Publication | 2015 |
Publisher | Nomos |
Format | Softcover |
Language | deutsch |
Pages | 300 |
Medium | Book |
Product Type | Scientific literature |
Reviews
»Es ist ein großes Verdienst von Ariane Hufnagel, mit ihrer wichtigen akademischen Arbeit aufzuzeigen, dass - gerade mit Blick auf Unternehmen - Medienwirkung ein zweistufiger Prozess ist... Die beträchtlichen Rückwirkungen auf der Entscheiderebene aufzuzeigen und nachzuweisen, dies ist Hufnagel überzeugend gelungen.«
Prof. Dr. Markus Kiefer, markus-kiefer.eu 6/2016
»eine sorgfältig gearbeitete Dissertation, die insbesondere für den Fortschritt der Medienwirkungsforschung proaktiver Fortschritte markiert.«
Prof. Dr. Klaus Merten, KM 2016, 159
»Das Buch ist geeignet für alle, die sich mit Fragen der Medienwirkung befassen. Journalisten, die über Unternehmen berichten, finden viele nützliche Hinweise und vertiefende Erkenntnisse.«
DFJV April 2015
Prof. Dr. Markus Kiefer, markus-kiefer.eu 6/2016
»eine sorgfältig gearbeitete Dissertation, die insbesondere für den Fortschritt der Medienwirkungsforschung proaktiver Fortschritte markiert.«
Prof. Dr. Klaus Merten, KM 2016, 159
»Das Buch ist geeignet für alle, die sich mit Fragen der Medienwirkung befassen. Journalisten, die über Unternehmen berichten, finden viele nützliche Hinweise und vertiefende Erkenntnisse.«
DFJV April 2015
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