Der Kampf um die Werbung im Internet

Online-Werbung, ihre Blockade und Schutzmaßnahmen vor Werbeblockade auf dem Prüfstand des Lauterkeits- und Urheberrechts mit Bezügen zum Datenschutz- und Kartellrecht
Nomos, 1. Edition 2020, 573 Pages
The product is part of the series Recht der Informationsgesellschaft
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ISBN 978-3-8487-6750-2
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ISBN 978-3-7489-0822-7
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Description
Online adblockers have kept German courts and legal literature busy for years. The discussion peaked when the German Federal Court rendered ist decision „Adblocker II“ in 2018. While this judgment clarified the legal situation with regard to unfair competition law, there are still several unsolved legal issues, in particular with regard to copyright and antitrust law. The assessment of the legal situation requires thorough technical and economical understanding, which is given in this work. This work aims at putting the various legal problems and opinions into a logical system as well as evaluating the problems and opinions in a larger legal context.
Bibliographical data
Bibliographical data
Edition 1
ISBN 978-3-8487-6750-2
Subtitle Online-Werbung, ihre Blockade und Schutzmaßnahmen vor Werbeblockade auf dem Prüfstand des Lauterkeits- und Urheberrechts mit Bezügen zum Datenschutz- und Kartellrecht
Publication Date Nov 13, 2020
Year of Publication 2020
Publisher Nomos
Format Softcover
Language deutsch
Pages 573
Medium Book
Product Type Scientific literature
Reviews
»Das vorgelegte Werk wird seinem Ziel gerecht, die rechtlichen Fragen zu systematisieren, indem auf hohem Niveau technisch und ökonomisch unterschieden wird.«
Prof. Dr. Stephan Ory, privatfunk.de Dezember 2020
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