Evidenzbasierte | evidenzinformierte Gesundheitskommunikation

Nomos, 1. Edition 2018, 256 Pages
The product is part of the series Gesundheitskommunikation | Health Communication
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ISBN 978-3-8487-5024-5
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ISBN 978-3-8452-9196-3
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Description
This volume discusses the relevance of evidence-based practice in health communication. Evidence-based medicine has largely established itself as a criterion of good practice, which means the conscientious, explicit and judicious use of the current best evidence in making decisions about healthcare. Similar attempts can be observed in health communication. However, health communication not only examines what kind of information is spread, but also how information has to be displayed in order for it to be perceived and processed adequately. The 19 chapters in this volume are partly theoretical and partly empirical illustrations of how evidence is reflected on in medicine, psychology and communication science. They deal, for example, with the criteria of evidence-based health communication, medical evidence in journalism and evidence-based campaigns.

With contributions by
Martina Albrecht, Violetta Aust, Eva Baumann, Cornelia Betsch, Viorela Dan, Sarah Eitze, Florian Fischer, Benjamin Fretwurst, Tobias Frey, Thomas N. Friemel, Michael Grimm, Lars Guenther, Regina Hanke, Dorothee Heinemeier, Jakob Henke, Eckart von Hirschhausen, Veronika Karnowski, Laura Leißner, Elena Link, Antonia Markiewitz, Hanna Marzinkowski, Cynthia Meißner, Wiebke Möhring, Ingrid Mühlhauser, Doreen Reifegerste, Frank Renkewitz, Constanze Rossmann, Sebastian Scherr, Paula Stehr, Lisa Steinmeyer, Freya Sukalla, Anna Wagner, Winja Weber.
Bibliographical data
Bibliographical data
Edition 1
ISBN 978-3-8487-5024-5
Publication Date Nov 6, 2018
Year of Publication 2018
Publisher Nomos
Format Softcover
Language deutsch
Pages 256
Medium Book
Product Type Scientific literature
Reviews
»Die Beiträge geben einen Überblick über den aktuellen Wissensstand zu diesem Thema und können eine Entscheidungshilfe für Akteure sein, die langfristig die Qualität von Gesundheitsinformationen verbessern und damit informierte Entscheidungen ermöglichen sollen.«
Gesundheit und Gesellschaft 3/2019, 46

»Das Buch ist für Personen geeignet, die aus medizinischer, psychologischer und kommunikationswissenschaftlicher Perspektive über Evidenz nachdenken wollen oder müssen... breite Sichtweise auf die Gesundheitskommunikation... Die Autoren bereichern mit ihren vielen Perspektiven die Sicht auf die Gesundheitskommunikation... anregende Lektüre... zeigt wesentliche Inhalte und aktuelle empirische Befunde auf.«
Dr. sc. hum. Nina Fleischmann, www.socialnet.de April 2019

»Die Beiträge in diesem Buch verdeutlichen exemplarisch, wie aus medizinischer, psychologischer und kommunikationswissenschaftlicher Perspektive über Evident nachgedacht wird… Abgerundet wird die lesenswerte Zusammenstellung mit einem Beitrag, der sich mit der Kommunikation über fehlende Evidenz im Rahmen des medizinischen Kabaretts auseinandersetzt. «
Jürgen Kretschmer, Gesundheitsladen-Rundbrief Winter 2020/2021, 9
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