Kopf oder Bauch?
Erfolgsfaktoren für die ganzheitliche konzeptionelle Steuerung von Zeitschriften
Nomos, 1. Edition 2015, 298 Pages
Description
The German publishing industry is currently in the biggest crisis of its existence. Publishing houses are reacting with cost-cutting and a realignment of their products through relaunches. Due to the dynamics in the changing user behavior, the on-going adaptation of the editorial content to the requirements of the reader, becomes more and more important. In this context, the increasing economization of magazines requires additional attention to the co-operation between the editors and management.
This paper analysis the decision making processes in the conceptual management of magazines. Especially with regard to the interaction between the editors and management. From this analysis, requirements for a successful concept alignment will be derived, that allow publishers to answer questions regarding the optimal concept in a consensual and objective-oriented manner.
This paper analysis the decision making processes in the conceptual management of magazines. Especially with regard to the interaction between the editors and management. From this analysis, requirements for a successful concept alignment will be derived, that allow publishers to answer questions regarding the optimal concept in a consensual and objective-oriented manner.
Bibliographical data
Edition | 1 |
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ISBN | 978-3-8487-2154-2 |
Subtitle | Erfolgsfaktoren für die ganzheitliche konzeptionelle Steuerung von Zeitschriften |
Publication Date | Apr 22, 2015 |
Year of Publication | 2015 |
Publisher | Nomos |
Format | Softcover |
Language | deutsch |
Pages | 298 |
Medium | Book |
Product Type | Scientific literature |
Reviews
»Das Werk insgesamt ist zweifellos als originäre Fallstudie ein Gewinn für die Presseforschung, weil es eine reale Bemühung redaktioneller Konzeptoptimierung mittels Leserforschung über einen längeren Zeitraum sorgfältig rekonstruiert und analysiert.«
presseforschung.de 6/2016
»Die Studie liefert...eine gute Basis für neue Untersuchungen im Schnittfeld zwischen Produkt- und Redaktionsmanagement. Ein spannendes Forschungsprojekt, das mit diesem Band gut dokumentiert vorliegt.«
Prof. Dr. Thomas Breyer-Mayländer, MW 3/15
presseforschung.de 6/2016
»Die Studie liefert...eine gute Basis für neue Untersuchungen im Schnittfeld zwischen Produkt- und Redaktionsmanagement. Ein spannendes Forschungsprojekt, das mit diesem Band gut dokumentiert vorliegt.«
Prof. Dr. Thomas Breyer-Mayländer, MW 3/15
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