Mediaagenturen und Vielfaltssicherung
Nomos, 1. Edition 2023, 367 Pages
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Schriften zum Medien- und Informationsrecht
Description
Media depend on advertising revenue to survive, whereas advertisers depend on media to promote their products and services. Media agencies first advise advertisers on how best to achieve their advertising goals and then implement media planning by buying advertising inventory from the media and arranging and monitoring advertising activities. The media agency business contributes to the media's exposure to incentives towards mass-market and reusable entertainment content and away from quality journalistic public value content. The book examines media plurality protection in connection with media agencies de lege lata and ferenda.
Bibliographical data
Edition | 1 |
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ISBN | 978-3-7560-0360-0 |
Publication Date | Apr 18, 2023 |
Year of Publication | 2023 |
Publisher | Nomos |
Format | Softcover |
Language | deutsch |
Pages | 367 |
Medium | Book |
Product Type | Scientific literature |
Reviews
»Spannend zu lesen. Akribisch hat der Autor das Geschäft der Mediaagenturen tatsächlich und rechtlich untersucht - und das mit dem Blick auf die Einflussnahme der Agenturen auf die Medienvielfalt. Während aktuell eine politische Debatte um die finanziellen Grundlagen des öffentlich rechtlichen Rundfunks und dessen Absicherung geführt wird, fehlt beim privaten Rundfunk der Blick auf seine finanziellen Grundlagen. Die Dissertation kommt zur richtigen Zeit, um diese Debatte wieder aufzugreifen.«
Prof. Dr. Stephan Ory, privatfunk.de Juli 2023
Prof. Dr. Stephan Ory, privatfunk.de Juli 2023
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