Medialisierung und Mediatisierung

Nomos, 1. Edition 2017, 121 Pages
eBook
€19.90
Available
ISBN 978-3-8452-7295-5
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Description
Mediatisation is one of the key concepts in media and communication studies. The main focus of research into it is the relationship between media change and societal change. Two different approaches to researching the role of the media in modern society using quantitative or qualitative methods have evolved. One approach investigates changes in everyday communication, through smartphones for example, while the other strand of research focuses on the impact of the mass media in subsections of society, such as politics, science or sports. This book describes the evolution of both approaches to research into mediatisation, presents relevant studies and key findings, and discusses differences and similarities.
Bibliographical data
Bibliographical data
Edition 1
ISBN 978-3-8452-7295-5
Publication Date Mar 10, 2017
Year of Publication 2017
Publisher Nomos
Format eBook
Language deutsch
Pages 121
Medium eBook
Product Type Textbook
Reviews
»Da kommt die systematische, unaufgeregte und kompetente Übersicht, die im Rahmen der schon bewährten Lehrbuchreihe "Konzepte" erscheint, gerade recht, um den erreichten Stand der beiden Forschungsstränge, ihre theoretische Fundierung, vor allem ihre empirischen Erträge nicht zuletzt für Studierende und noch wenig Bewanderte aufzuarbeiten... viele interessante neue Einblicke in Rezeptions- und Nutzungsterrains.«
Prof. Dr. em. Hans-Dieter Kübler, www.rkm-journal.de 17.09.2018
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