Mit Dramagrammatik zu grammatikalischer Kompetenz
Eine empirische Untersuchung im Rahmen von Alphabetisierungskursen für Erwachsene
Tectum, 1. Edition 2020, 392 Pages
Description
How do you teach grammar successfully and sustainable? Petra Schappert presents drama grammar as a method to teach basic grammar skills in literacy courses in German as a foreign language and tests it in an empirical research setting in the areas of effectiveness, sustainability and acceptance. The method is contrasted with the communicative method and sees itself as the further development of it. The study took place in a literacy language course of German as a foreign language for adults. The description and interpretation of the collected data is complemented with detailed lesson plans and information about drafting lessons using this method. Petra Schappert has many years of experience in teaching and in teacher training.
Bibliographical data
Edition | 1 |
---|---|
ISBN | 978-3-8288-4464-3 |
Subtitle | Eine empirische Untersuchung im Rahmen von Alphabetisierungskursen für Erwachsene |
Publication Date | Jun 4, 2020 |
Year of Publication | 2020 |
Publisher | Tectum |
Format | Softcover |
Language | deutsch |
Pages | 392 |
Medium | Book |
Product Type | Scientific literature |
Reviews
»Die Arbeit liefert eine gute verständliche Einführung in die Dramagrammatik, einschließlich der Adaption in Alphabetisierungskursen… spannende Passagen… Dass sich die Autorin mit einer Lerngruppe, die nicht jedes Angebot gleich aufgreift und von den Unterrichtsimpulsen profitieren kann, auf ein ungewisses performatives Terrain gewagt und ein Forschungsexperiment konzipiert hat, dafür verdient Petra Schappert höchsten Respekt.«
Maik Walter, Zeitschrift für Theaterpädagogik 78/2021, 53
Maik Walter, Zeitschrift für Theaterpädagogik 78/2021, 53
Product safety information
Manufacturer of products offered under GPSR
Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG
Waldseestraße 3 - 5
76530 Baden-Baden, Germany
service@nomos.de
www.nomos.de