Money for Nothing and Content for Free?
Paid Content, Plattformen und Zahlungsbereitschaft im digitalen Journalismus
Nomos, 1. Edition 2020, 209 Pages
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Schriftenreihe Medienforschung der Landesanstalt für Medien NRW
Description
How can journalism be financed sustainably? This remains the key issue for media companies and news start-ups when they develop and establish digital business models.
The authors of this book provide a broad overview of the current state of knowledge on paid content, platforms and the willingness to pay in the field of journalism, and present innovative perspectives on novel platform models as well as on the motives and needs of users of digital journalistic content. Based on empirical research, the book explores recommendations for the user-centred development of paid content as well as new perspectives on the willingness to pay in the field of digital journalism, both of which are relevant for academia and media practice.
The authors of this book provide a broad overview of the current state of knowledge on paid content, platforms and the willingness to pay in the field of journalism, and present innovative perspectives on novel platform models as well as on the motives and needs of users of digital journalistic content. Based on empirical research, the book explores recommendations for the user-centred development of paid content as well as new perspectives on the willingness to pay in the field of digital journalism, both of which are relevant for academia and media practice.
Bibliographical data
Edition | 1 |
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ISBN | 978-3-8487-6646-8 |
Subtitle | Paid Content, Plattformen und Zahlungsbereitschaft im digitalen Journalismus |
Publication Date | Sep 9, 2020 |
Year of Publication | 2020 |
Publisher | Nomos |
Format | Softcover |
Language | deutsch |
Pages | 209 |
Medium | Book |
Product Type | Scientific literature |
Reviews
»Die vorliegende Studie – man kann auch sagen: Es ist eine ganze Reihe von Studien, die hier zusammengeführt werden – ist vor diesem Hintergrund eine von Landesmedienanstalten (hier die nordrhein-westfälische) unterstützte und beauftragte Perle, die die beiden wichtigsten deutschen Medienökonomen der jüngeren Generation haben reifen lassen. Kein deutschsprachiges Buch hat bislang in ähnlicher Weise Erkenntnisse zur Zahlungsbereitschaft für journalistische Inhalte zusammengeführt. Die Beiträge des Buches lesen sich in seinem „Plattform-Teil“ schnell und schlüssig, und man will als Leser sofort und unbedingt weiterdenken, man will mehr und vor allem die Nutzersicht auf abonnementbasierte, anbieterübergreifende Plattformen im Journalismus integriert wissen.«
Prof. Dr. Harald Rau, MedienWirtschaft 1/2021, 73-74
Prof. Dr. Harald Rau, MedienWirtschaft 1/2021, 73-74
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