Nachrichtenwerttheorie

eBook
€21.90
ISBN 978-3-8452-8493-4
Available
Book
€21.90
ISBN 978-3-8487-4234-9
Available
Prices include VAT. Depending on the delivery address, VAT may vary at checkout.
Details
One of journalists’ key tasks is to decide which events are worth being covered in news reports. How do journalists deal with the vast flood of information which their editorial offices receive every day? What criteria do they employ to make such decisions and what determines the value of an item of news? Answering these questions is the focus of the theory of news values, which the second, updated edition of this textbook is the first to explain in comprehensive detail. It presents the theory’s most important terms and basic hypotheses, the current state of research into it and the most commonly used research methods in an easily understandable way. It also explains the historical development of research into the theory of news values and the seminal studies that have been written on it, and demonstrates how it relates to associated theoretical approaches. This book will appeal to both teachers and students of communication and media studies degree programmes, such as journalism.
More Information
More Information
Edition 2
ISBN 978-3-8487-4234-9
Publication Date Aug 9, 2018
Year of Publication 2018
Publisher Nomos
Format Softcover
Language deutsch
Pages 174
Review »Die wichtigsten Ansätze der Forschung werden in dem Buch vorgestellt... Forschungen werden inhaltlich und methodisch sehr detailliert und nachvollziehbar dargestellt.«
Markus Kiefer, pr-journal.de März 2019

»außerordentlich wertvoller Beitrag.«
www.markus-kiefer.eu Dezember 2018

Stimmen zur Vorauflage:

»Anspruch, ein "verständliches Lehrbuch" zur Theorie vorzulegen und die wesentlichen Forschungsbemühungen und Forschungserkenntnisse nachvollziehbar vorzustellen. Dies ist hervorragend gelungen... Erweitert durch Hintergrundinformationen zu wissenschaftlichen Akteuren, lesenswerte Anekdoten, Literaturtipps, Fakten und Begriffsbestimmungen ist somit ein Lehrbuch entstanden, das die Anschaffung lohnt. Es stellt die wichtigsten Annahmen und Erkenntnisse der Nachrichtenwerttheorie nicht nur dar, sondern regt seine Leserinnen und Leser zugleich zur eigenständigen wissenschaftlichen Kritik an den präsentierten Forschungsmodellen und Analyseergebnissen an... Kurzum: ein wissenschaftliches Lehrbuch, wie es sein sollte!«
Sebastian Wuwer, www.prplus.de Januar 2011
Medium Book
Product Type Textbook
© 2024 Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG