Personalisierte Preise im Vertragsverhältnis
Nomos, 1. Edition 2023, 215 Pages
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Datenrecht und neue Technologien
Description
Personalized law is becoming a widespread phenomenon with digitalization. Even prices within everyday contracts can be adjusted to the individual customer through automated data analysis. This can be beneficial and open up a closed market. However, the personalization of prices and the loss in meaning of general market prices also lead to novel forms of intransparency, discrimination, and decision weaknesses. The work designs a legal control approach based on these three core dangers. The conclusion is that a responsible use of algorithms in contractual relationships can only succeed in a cooperation between humans and machines.
Bibliographical data
Edition | 1 |
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ISBN | 978-3-7560-0676-2 |
Publication Date | Jun 27, 2023 |
Year of Publication | 2023 |
Publisher | Nomos |
Format | Softcover |
Language | deutsch |
Pages | 215 |
Medium | Book |
Product Type | Scientific literature |
Reviews
»Im Ergebnis ist daher eine Kaufempfehlung für das Werk von Linderkamp auszusprechen, zumal es sich hierbei um ein stets aktuelles Thema handelt, zu dem jede:r Verbraucherrechtler:in gelesen haben sollte. Das vorliegende Werk bietet einen guten Überblick über die wesentlichen Probleme, die sich im Zusammenhang mit personalisierten Preisen ergeben, und enthält umfassende weitere Nachweise für jene, die sich mit ihnen im Detail befassen möchten.«
Dr. Nina-Maria Hafner-Thomic, VuR 12/2023
Dr. Nina-Maria Hafner-Thomic, VuR 12/2023
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