Personalisierte Preise im Vertragsverhältnis

Nomos, 1. Edition 2023, 215 Pages
The product is part of the series Datenrecht und neue Technologien
Book
€64.00
ISBN 978-3-7560-0676-2
Available
eBook
€64.00
ISBN 978-3-7489-4202-3
Available
Prices include VAT. Depending on the delivery address, VAT may vary at checkout.
Description
Personalized law is becoming a widespread phenomenon with digitalization. Even prices within everyday contracts can be adjusted to the individual customer through automated data analysis. This can be beneficial and open up a closed market. However, the personalization of prices and the loss in meaning of general market prices also lead to novel forms of intransparency, discrimination, and decision weaknesses. The work designs a legal control approach based on these three core dangers. The conclusion is that a responsible use of algorithms in contractual relationships can only succeed in a cooperation between humans and machines.
Bibliographical data
Bibliographical data
Edition 1
ISBN 978-3-7560-0676-2
Publication Date Jun 27, 2023
Year of Publication 2023
Publisher Nomos
Format Softcover
Language deutsch
Pages 215
Medium Book
Product Type Scientific literature
Reviews
»Im Ergebnis ist daher eine Kaufempfehlung für das Werk von Linderkamp auszusprechen, zumal es sich hierbei um ein stets aktuelles Thema handelt, zu dem jede:r Verbraucherrechtler:in gelesen haben sollte. Das vorliegende Werk bietet einen guten Überblick über die wesentlichen Probleme, die sich im Zusammenhang mit personalisierten Preisen ergeben, und enthält umfassende weitere Nachweise für jene, die sich mit ihnen im Detail befassen möchten.«
Dr. Nina-Maria Hafner-Thomic, VuR 12/2023
Additional material
Product safety information

Manufacturer of products offered under GPSR

Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG
Waldseestraße 3 - 5
76530 Baden-Baden, Germany

service@nomos.de
www.nomos.de

© 2025 Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG