Reputation als Schlüssel zum Unternehmenserfolg
Wie Kommunikation Unternehmenswert schafft
Nomos, 1. Edition 2011, 381 Pages
The product is part of the series
Nomos Universitätsschriften – Betriebswirtschaftslehre
Description
The influence of the key performance indicator “reputation” on a company’s cash flow and the contribution that corporate communications can make to a company’s success are presented in a case study from the German energy market.
The overall model generated here for “value- and impact-oriented corporate communications” shows researchers a new approach to holistic problem resolution in communications throughout a company. It makes it possible to measure the performance of communications using business methods to rate the enterprise value (cash flow) in relation to reputation as a target parameter and influencing factor for value-creating communications. As a practical instrument based on knowledge theory, this model demonstrably optimises, quantifies and evaluates corporate communications and can be applied broadly in practice.
The overall model generated here for “value- and impact-oriented corporate communications” shows researchers a new approach to holistic problem resolution in communications throughout a company. It makes it possible to measure the performance of communications using business methods to rate the enterprise value (cash flow) in relation to reputation as a target parameter and influencing factor for value-creating communications. As a practical instrument based on knowledge theory, this model demonstrably optimises, quantifies and evaluates corporate communications and can be applied broadly in practice.
Bibliographical data
Edition | 1 |
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ISBN | 978-3-8329-5684-4 |
Subtitle | Wie Kommunikation Unternehmenswert schafft |
Publication Date | Jan 13, 2011 |
Year of Publication | 2011 |
Publisher | Nomos |
Format | Softcover |
Language | deutsch |
Pages | 381 |
Copyright Year | 2011 |
Medium | Book |
Product Type | Scientific literature |
Reviews
»Sofia Hitzbleck legt mit ihrem Buch "Reputation als Schlüssel zum Unternehmenserfolg" ein Werk vor, das für Betriebswirtschaftslehre und Kommunikationswissenschaft gleichermaßen von Interesse ist. Dem wissenschaftlichen Zeitgeist, der nach inter- und transdisziplinären Betrachtung verlangt, entsprechend, ist das Buch also für Studierende und für Forscher und Forscherinnen dringend empfohlen. Aber auch Praktiker und Praktikerinnen, die sich mit aktuellen Fragen der Unternehmenskommunikation reflektiert und differenziert auseinandersetzen müssen, werden das Buch von Sofia Hitzbleck mit Gewinn lesen. Zu ihrer eigenen Reputation hat sie mit diesem Buch jedenfalls beigetragen.«
www.meinebuchempfehlung.de Mai 2013
»Mit ihrem wissenschaftlich fundierten und gleichzeitig praxisorientierten Buch verknüpft Hitzbleck Reputationsmessung auf der Outcome-Ebene mit einem betriebswirtschaftlich ermittelbaren und monetär quantifizierbaren Outflow.«
Elena Gebel, www.communicationcontrolling.de Februar 2011
www.meinebuchempfehlung.de Mai 2013
»Mit ihrem wissenschaftlich fundierten und gleichzeitig praxisorientierten Buch verknüpft Hitzbleck Reputationsmessung auf der Outcome-Ebene mit einem betriebswirtschaftlich ermittelbaren und monetär quantifizierbaren Outflow.«
Elena Gebel, www.communicationcontrolling.de Februar 2011
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