Reputation als Schlüssel zum Unternehmenserfolg

Wie Kommunikation Unternehmenswert schafft
Nomos, 1. Edition 2011, 381 Pages
Book
€59.00
ISBN 978-3-8329-5684-4
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€59.00
ISBN 978-3-8452-2828-0
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Description
The influence of the key performance indicator “reputation” on a company’s cash flow and the contribution that corporate communications can make to a company’s success are presented in a case study from the German energy market.
The overall model generated here for “value- and impact-oriented corporate communications” shows researchers a new approach to holistic problem resolution in communications throughout a company. It makes it possible to measure the performance of communications using business methods to rate the enterprise value (cash flow) in relation to reputation as a target parameter and influencing factor for value-creating communications. As a practical instrument based on knowledge theory, this model demonstrably optimises, quantifies and evaluates corporate communications and can be applied broadly in practice.
Bibliographical data
Bibliographical data
Edition 1
ISBN 978-3-8329-5684-4
Subtitle Wie Kommunikation Unternehmenswert schafft
Publication Date Jan 13, 2011
Year of Publication 2011
Publisher Nomos
Format Softcover
Language deutsch
Pages 381
Copyright Year 2011
Medium Book
Product Type Scientific literature
Reviews
»Sofia Hitzbleck legt mit ihrem Buch "Reputation als Schlüssel zum Unternehmenserfolg" ein Werk vor, das für Betriebswirtschaftslehre und Kommunikationswissenschaft gleichermaßen von Interesse ist. Dem wissenschaftlichen Zeitgeist, der nach inter- und transdisziplinären Betrachtung verlangt, entsprechend, ist das Buch also für Studierende und für Forscher und Forscherinnen dringend empfohlen. Aber auch Praktiker und Praktikerinnen, die sich mit aktuellen Fragen der Unternehmenskommunikation reflektiert und differenziert auseinandersetzen müssen, werden das Buch von Sofia Hitzbleck mit Gewinn lesen. Zu ihrer eigenen Reputation hat sie mit diesem Buch jedenfalls beigetragen.«
www.meinebuchempfehlung.de Mai 2013

»Mit ihrem wissenschaftlich fundierten und gleichzeitig praxisorientierten Buch verknüpft Hitzbleck Reputationsmessung auf der Outcome-Ebene mit einem betriebswirtschaftlich ermittelbaren und monetär quantifizierbaren Outflow.«
Elena Gebel, www.communicationcontrolling.de Februar 2011

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