Startup-Finanzierung in der Medienbranche
Gründer zwischen Bootstrapping und Bankkredit, Crowdfunding und Venture Capital
Nomos, 1. Edition 2014, 248 Pages
Description
Media business is special – this can be proven by a closer look at the type or manner of financing the enterprise. In addition, it is quite different to finance a startup business compared to other companies, e.g. founders in craft. The current volume respects these specialties of startups and the media business – and it focuses on the core challenges for founders trying to finance their idea or ready conceptualized media startup. The book – with that – is similarly relevant for scientists and practitioners. All instruments for financing the enterprise are introduced and shown clearly arranged – their relevance are carved out and directly put to the industry and their characteristics. The study generates a special value by summing up statements of current founders – all working in media business – concentrated experience chapter by chapter. Thus, founders will be able to challenge their ideas directly.
Bibliographical data
Edition | 1 |
---|---|
ISBN | 978-3-8487-0981-6 |
Subtitle | Gründer zwischen Bootstrapping und Bankkredit, Crowdfunding und Venture Capital |
Publication Date | Nov 21, 2014 |
Year of Publication | 2014 |
Publisher | Nomos |
Format | Softcover |
Language | deutsch |
Pages | 248 |
Medium | Book |
Product Type | Scientific literature |
Reviews
»Die Stärke des Buchs liegt in der Verzahnung von allgemeinen, teilweise eher theoretischen Informationen zur Unternehmensgründung und deren konkrete Überprüfung bezogen auf den Mediensektor. Die Ergebnisse der qualitativen Interviews liefern sozusagen einen 'Reality-Check' der Hypothesen, die im Rahmen der Studie bestätigt, verworfen oder modifiziert werden... Potenziellen Gründern vermittelt es wertvolle Hinweise, wo sie nach Kapital suchen könnten und wie andere ähnliche Startups die Finanzierung gestemmt haben. In wissenschaftlicher Hinsicht erhellt die Studie ein spezielles Feld, zu dem es bisher kaum Literatur gibt.«
Prof. Dr. Ralf Spiller, rkm-journal.de 9/2015
»ein gelungenes Buch«
Prof. Dr. Nils Högsdal, MedienWirtschaft 2/15
Prof. Dr. Ralf Spiller, rkm-journal.de 9/2015
»ein gelungenes Buch«
Prof. Dr. Nils Högsdal, MedienWirtschaft 2/15
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