Diffusionstheorie
Nomos, 2. Edition 2017, 113 Pages
Details
How is information about new developments propagated in society? What role do (mass media) communications channels play in this process? Which factors influence the successful diffusion of innovations? Which distinctive features emerge when information about media innovations is propagated?
This book addresses these questions in the context of the diffusion of innovations theory, which deals with how information about new developments is propagated in society. It provides a concise and highly readable introduction to the basic theories, methodological approaches and empirical findings of the diffusion of innovations theory from the perspective of communication science. In particular, it discusses the dual function of communication (and conveying information about innovations) as both the driving force behind and the object of diffusion. It also examines the advantages and disadvantages of the diffusion of innovations theory with regard to related approaches, such as appropriation or the technology acceptance model.
This book is both an ideal textbook for students and an introductory guide for practitioners and other readers interested in communications.
More Information
Edition | 2 |
---|---|
ISBN | 978-3-8487-2249-5 |
Publication Date | Aug 30, 2017 |
Year of Publication | 2017 |
Publisher | Nomos |
Format | Softcover |
Language | deutsch |
Pages | 113 |
Review | »Anschaulich und verständlich... insgesamt ein abgerundetes Bild über ein Forschungsfeld mit hohem Aktualitätsbezug und daher umso größerem Entwicklungspotenzial.« Sebastian Wuwer, www.pr-journal.de Juli 2011 »Das vorliegende Buch besticht durch einen sehr hochwertigen Satz... Veronika Karnowski gelingt mit dem vorliegenden Band eine hervorragende Einführung in die Diffusionstheorie mit Everett M. Rogers als Hauptvertreter... Der hervorragend editierte Reihenband ist besonders für "Einsteiger" ein kompaktes nachvollziehbares Lehrbuch mit einführendem Charakter. Hervorzuheben ist die besonders sinnvoll gestaltete didaktische Gliederung des Buches, sodass selbstbestimmtes Lernen angeregt und ermöglicht wird.« Robert Fischbach, www.socialnet.de Juli 2011 |
Medium | Book |
Product Type | Textbook |