Influencer in der digitalen Gesundheitskommunikation

Instagramer, YouTuber und Co. zwischen Qualität, Ethik und Professionalisierung
Nomos, 1. Edition 2019, 278 Pages
Book
€54.00
ISBN 978-3-8487-5845-6
eBook
€54.00
ISBN 978-3-8452-9978-5
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Description
Influencers have gained in importance in recent years. Especially in marketing, cooperation with YouTubers, Instagramers, bloggers and the like has become an important tool. They are considered authentic, credible and trustworthy and represent role models and guides for many recipients—aspects that are becoming increasingly important due to increasing digitalisation and mediatisation, and which also play a central role in health communication. But who or what is an influencer? How do they see themselves? What influence do they have on their followers? This publication deals with these questions from a communication science perspective based on an exploratory approach. Its results show areas of tension in qualitative, ethical and professional respects as well as the different effects of health-related topics on recipients.
Bibliographical data
Bibliographical data
Edition 1
ISBN 978-3-8487-5845-6
Subtitle Instagramer, YouTuber und Co. zwischen Qualität, Ethik und Professionalisierung
Publication Date Jun 13, 2019
Year of Publication 2019
Publisher Nomos
Format Softcover
Language deutsch
Pages 278
Medium Book
Product Type Scientific literature
Reviews
»… eine solche Gesamtschau, wie sie hier angeboten wird, [ist] neu und liefert einen guten Überblick über das Themenfeld. Spannend ist der Versuch, sowohl die kommunikatorInnenseitige als auch die rezipientInnenseitige Betrachtung in einer Arbeit zu leisten… bietet […] einen Einblick in die beiden Themenfelder… auf Basis dieser ersten Ergebnisse [kann man] erkennen, dass gesundheitsbezogene InfluencerInnenkommunikation einen wichtigen Stellenwert im Portfolio der Gesundheitsinformationen einnimmt und ein umfassendes Verständnis dieser Kommunikation ein lohnendes Ziel für zukünftige Forschungsarbeiten darstellt.«
Dr. Anja Kalch, Publizistik 15.03.2021
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