Lokaler Journalismus und Wirtschafts-PR
Nomos, 1. Edition 2019, 247 Pages
The product is part of the series
Aktuell. Studien zum Journalismus
Details
How do local journalists perceive the PR of local businesses and how are they influenced by it? This study uses guided interviews with local German journalists to explore the role of PR in local business news. It reveals a wide variety of common practices in different editorial offices. In reference to Schimank’s approach of ‘Akteur-Struktur-Dynamiken’ (actor–structure–dynamics), influences can be assigned to what journalists want to do, what expectations they perceive and what options they have. Journalists face a complex balancing process when they deal with PR conducted in their direct neighborhood. Personal characteristics and relationships are just as important as journalistic self-conceptions and the special functions of local journalism. This book depicts the influence of PR in a two-stage model that considers both manifold factors and their individual effects.
More Information
Edition | 1 |
---|---|
ISBN | 978-3-8487-5993-4 |
Subtitle | Wahrnehmung und Wirkung der Pressearbeit lokaler Wirtschaftsakteure |
Publication Date | Aug 29, 2019 |
Year of Publication | 2019 |
Publisher | Nomos |
Format | Softcover |
Language | deutsch |
Pages | 247 |
Review | »Der Band eröffnet damit beispielhaft einen tiefen Einblick in journalistisches Arbeiten und bezeichnet hierbei die beeinflussende, bestimmende Wirkung vielerlei Faktoren. Diese gehaltvolle wissenschaftliche Veröffentlichung ist alles in allem gut zu lesen und verstehen. Im Ergebnis kann sie wichtige theoretische und auch praktische Erkenntnisgewinne vermitteln. Sie bietet Impulse zur weiterführenden praktischen und theoretischen Beschäftigung mit der Themenstellung.« Newsletter des Deutschen Fachjournalisten Verbandes Februar 2020 |
Medium | Book |
Product Type | Scientific literature |
Book Service
- Additional Material
- Cover.pdf
- Leseprobe.pdf
- MAT Online-Anhang.pdf