Perspectives on Populism and the Media

Nomos, 1. Edition 2020, 371 Pages
The product is part of the series International Studies on Populism
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ISBN 978-3-8452-9739-2
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ISBN 978-3-8487-5561-5
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Details
This volume assembles a wide range of perspectives on populism and the media, bringing together various disciplinary and theoretical approaches, authors and examples from different continents and a wide range of topical issues. The chapters discuss the contexts of populist communication, communication by populist actors, different types of populist messages (populist communication in traditional and new media, populist criticism of the media, populist discourses related to different topics, etc.), the effects and consequences of populist communication, populist media policy and anti-populist discourses. The contributions synthesise existing research on this subject, propose new approaches to it or present new findings on the relationship between populism and the media. With contibutions by Caroline Avila, Eleonora Benecchi, Florin Büchel, Donatella Campus, María Esperanza Casullo, Nicoleta Corbu, Ann Crigler, Benjamin De Cleen, Sven Engesser, Nicole Ernst, Frank Esser, Nayla Fawzi, Jana Goyvaerts, André Haller, Kristoffer Holt, Christina Holtz-Bacha, Marion Just, Philip Kitzberger, Magdalena Klingler, Benjamin Krämer, Katharina Lobinger, Philipp Müller, Elena Negrea-Busuioc, Carsten Reinemann, Christian Schemer, Anne Schulz, Christian Schwarzenegger, Torgeir Uberg Nærland, Rebecca Venema, Anna Wagner, Martin Wettstein, Werner Wirth, Dominique Stefanie Wirz
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Edition 1
ISBN 978-3-8487-5561-5
Subtitle Avenues for Research
Publication Date May 28, 2020
Year of Publication 2020
Publisher Nomos
Format Softcover
Language englisch
Pages 371
Review »eine wichtige und anschlussfähige Ressource für Wissenschaftlerinnen im Fach. [...] Eine Vielzahl der Kapitel leistet wichtige Definitionsarbeit und legt überblickshaft die Relevanz ihrer spezifischen Forschungsgegenstände dar. [...] Die Stärke des Bandes besteht in seiner [...] wichtigen Vogelperspektive auf das Phänomen Populismus in Medien- und Kommunikationskontexten. Somit hat der Band neben seinem fachlichen Charakter auch einen klaren didaktischen Wert: Die kurzen Texte eignen sich sehr gut als Basistexte für die Lehre in unserer Disziplin, beispielsweise in Seminaren zu politischer Kommunikation, Journalismus, Mediensystemen, digitaler Kommunikation oder Medienkultur.«
Dr. Ginliana Sorce, Publizistik 2022, 173-175
Medium Book
Product Type Scientific literature
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