Vom Corona-Shutdown zur Blended University?
ExpertInnenbefragung Digitales Sommersemester
Tectum, 1. Edition 2020, 114 Pages
Description
The expert survey "Digitales Sommersemester" focuses on the medium-term consequences of the corona pandemic for studies and teaching. On the basis of multi-perspective surveys among students, lecturers and employees of support institutions, a differentiated picture of the university in shutdown is created. The study reveals the university‘s ability to react quickly during the crisis, as well as the many challenges posed by the pandemic-related ‚operational disruption‘ and abrupt digitalization in the summer semester of 2020. Based on a stakeholder-specific analysis of key problems and the need for action in higher education policy, the study provides a brief outlook on a post-corona university.
Bibliographical data
Edition | 1 |
---|---|
ISBN | 978-3-8288-4586-2 |
Subtitle | ExpertInnenbefragung Digitales Sommersemester |
Publication Date | Jan 4, 2021 |
Year of Publication | 2021 |
Publisher | Tectum |
Format | Softcover |
Language | deutsch |
Pages | 114 |
Copyright Year | 2020 |
Medium | Book |
Product Type | Scientific literature |
Reviews
»Höchst aktuelle[n] wissenschaftliche [n] Untersuchung… eine ausgezeichnete Bestandsaufnahme samt Denkanstoß für kommende Planungen…«
ACTA STUDENTICA 216/2021, 23
»eine erste, höchst aufschlussreiche und profunde Analyse der Auswirkungen der Corona-Maßnahmen auf den Studienbetrieb der Hochschulen, die zur dynamischen Weiterentwicklung der Hochschulen auf dem Weg zur „Blended University“ samt professionalisierten und inspirierenden Online-Lehrformaten anregt und im Blick auf die Anpassungsfähigkeit und Krisenresistenz der Hochschulen als lebendige Gemeinschaft en von Lehrenden und Lernenden Mut macht.«
Hedwig Unger, zfhr 3/2021, 112
ACTA STUDENTICA 216/2021, 23
»eine erste, höchst aufschlussreiche und profunde Analyse der Auswirkungen der Corona-Maßnahmen auf den Studienbetrieb der Hochschulen, die zur dynamischen Weiterentwicklung der Hochschulen auf dem Weg zur „Blended University“ samt professionalisierten und inspirierenden Online-Lehrformaten anregt und im Blick auf die Anpassungsfähigkeit und Krisenresistenz der Hochschulen als lebendige Gemeinschaft en von Lehrenden und Lernenden Mut macht.«
Hedwig Unger, zfhr 3/2021, 112
Additional material
Product safety information
Manufacturer of products offered under GPSR
Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG
Waldseestraße 3 - 5
76530 Baden-Baden, Germany
service@nomos.de
www.nomos.de