Creativity Between Experience and Cosmos

Karl-Alber-Verlag, 1. Auflage 2020, 320 Seiten
Das Werk ist Teil der Reihe Whitehead Studien
Buch
45,00 €
ISBN 978-3-495-49038-9
Lieferbar
eBook
45,00 €
ISBN 978-3-495-82395-8
Lieferbar
Preisangaben inkl. MwSt. Abhängig von der Lieferadresse kann die MwSt. an der Kasse variieren.
Details
The book investigates the topic of creativity by focusing on C.S. Peirce’s and A.N. Whitehead’s accounts of novelty. It is divided into three parts. The first part considers the problem of novelty from a philosophical point of view and examines the historical and theoretical connections between the two authors. The second and third parts explore, respectively, Peirce’s and Whitehead’s thoughts on novelty, analyzing their views from three different perspectives – phenomenological, gnoseological, and cosmological. Finally, their thoughts are compared in order to show their contributions to the issue of novelty.
Weitere Informationen
Weitere Informationen
Auflage 1
ISBN 978-3-495-49038-9
Untertitel C.S. Peirce and A.N. Whitehead on Novelty
Erscheinungsdatum 29.06.2020
Erscheinungsjahr 2020
Verlag Karl-Alber-Verlag
Ausgabeart Softcover
Sprache englisch
Seiten 320
Copyright Jahr 2020
Medium Buch
Produkttyp Wissenschaftsliteratur
Service zum Buch
Zusatzmaterial
Cover.pdf
© 2024 Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG