Creativity Between Experience and Cosmos

C.S. Peirce and A.N. Whitehead on Novelty
Karl-Alber-Verlag, 1. Auflage 2020, 320 Seiten
Das Werk ist Teil der Reihe Whitehead Studien
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ISBN 978-3-495-49038-9
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Beschreibung
The book investigates the topic of creativity by focusing on C.S. Peirce’s and A.N. Whitehead’s accounts of novelty. It is divided into three parts. The first part considers the problem of novelty from a philosophical point of view and examines the historical and theoretical connections between the two authors. The second and third parts explore, respectively, Peirce’s and Whitehead’s thoughts on novelty, analyzing their views from three different perspectives – phenomenological, gnoseological, and cosmological. Finally, their thoughts are compared in order to show their contributions to the issue of novelty.
Bibliografische Angaben
Bibliografische Angaben
Auflage 1
ISBN 978-3-495-49038-9
Untertitel C.S. Peirce and A.N. Whitehead on Novelty
Erscheinungsdatum 29.06.2020
Erscheinungsjahr 2020
Verlag Karl-Alber-Verlag
Ausgabeart Softcover
Sprache englisch
Seiten 320
Copyright Jahr 2020
Medium Buch
Produkttyp Wissenschaftsliteratur
Zusatzmaterial
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